Nieuwe service: reisdocumenten thuis of op het werk bezorgd

Inwoners van de vijf gemeenten in de Hoeksche Waard kunnen vanaf 4 december hun aangevraagde reisdocument  thuis of op het werk laten bezorgen. Met deze nieuwe service bieden de gemeenten inwoners dienstverlening op maat aan. Het is de eerste stap naar een nieuwe, servicegerichte aanpak van onze dienstverlening.

Voordelen

U bepaalt bij de aanvraag op het gemeentehuis of u het reisdocument komt ophalen op het gemeentehuis of thuis laat bezorgen op een tijdstip dat u het beste uitkomt. De kosten voor de bezorgservice zijn € 4,95 per document. De bezorgservice geldt voor een paspoort of identiteitskaart.

Bezorging kan op elk gewenst moment, op elk adres in Nederland (uitzondering zijn de Waddeneilanden). Bij het maken van de bezorgspraak, kiest u zelf een dag en tijdvak dat voor u het beste uitkomt. Dat kan zelfs in de avonduren en op zaterdag.

Veilig bezorgd

AMP Groep bezorgt het reisdocument. Zij zorgen voor de veiligheid en kwaliteit van de bezorging van de reisdocumenten. AMP Groep regelt de bezorgafspraak rechtstreeks met u. U ontvangt een e-mail en sms met informatie over de bezorgtijd en de bezorger. Die controleert uw identiteit en neemt het oude document in ter vernietiging. Van tevoren kunt u een pasfoto van de bezorger bekijken, zodat u weet wie er aan de deur komt.

Meer informatie

Onderaan deze pagina vindt u een lijst met veelgestelde vragen. Na het lezen nog vragen? Bel dan met 14 0186 / 088 – 647 19 00. Afspraak maken voor een nieuw paspoort of identiteitskaart? Maak dan online een afspraak.

Bron: Gemeente